Bu sayfa arşiv amaçlı olup güncel olmayan bilgiler içerebilir.
Güncel bilgiler için lütfen neu.edu.tr adresindeki yeni internet sayfamızı ziyaret ediniz.

10 Sep 2015

Yakın Doğu Okul Öncesi Bölümü, iPad Destekli Eğitime Başlıyor

Yakın Doğu Okul Öncesi Bölümü, iPad Destekli Eğitime Başlıyor

Yakın Doğu Okul Öncesi bölümü Yakın Doğu Koleji’nde 2013-2014 Eğitim yılından bu yana uygulamada olan iPad’lı eğitimi hayata geçiriyor.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Dairesi Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, Yakın Doğu Koleji’nde 2013-2014 eğitim yılından başlayarak hayata geçirilen ve çok iyi sonuçlar alınan iPad’li eğitim bu eğitim yılından itibaren Okul Öncesi bölümünde de uygulamaya konulacak.

Yeni uygulamayla Yakın Doğu Okul Öncesi bölümünde eğitim alan çocuklar çok erken yaştan itibaren dijital dünyaya adım atmış olacak. KKTC’de kapsamı ve ulaştığı kitle bakımından bir ilk olan uygulamada okul öncesi çocukların akıllı cihazlarla, eğitim uzmanları eşliğinde ve denetiminde, kurdukları etkileşimleri öğrenmelerinin bir parçası haline getirmek; öğrenciler için öğrenmeyi eğlenceli kılmak ve öğrenim sürecini kolaylaştırmak hedefleniyor.

Derslerde iPad kullanımı öğrencinin derse katılımını artırmayı ve interaktif bir ders sürecini sağlamayı amaçlıyor. iPad destekli eğitimle öğrenciler, eğlenerek öğrenirken öğretmenler teknolojik altyapılı eğitim materyalleri ile daha etkili ve verimli bir öğretim gerçekleştirebilecekler. iPad’li eğitim ile geribildirimler çok daha sağlıklı değerlendirilebildiği için veliler de öğrencilerin durumunu daha iyi takip edebilecekler.

Yakın Doğu Okul Öncesi Bölümü, iPad Destekli Eğitime Başlıyor

Beklem Rıza: “Bu Yeni Yaklaşımla Hem Öğrenme Süreci Hem De Öğrenci-Öğretmen-Veli İlişkileri Daha Verimli Olacaktır”.

Yakın Doğu Okul Öncesi Müdür Muavini Beklem Rıza, Okul Öncesi bölümünde iPad’li eğitime geçmenin hem büyük bir adım hem de atılması gereken bir adım olduğunu belirtti. “Teknolojiden uzak durmanın mümkün olmadığı bir zaman diliminde yaşıyoruz. Öğrencilerimiz, yaşları ufak olmasına rağmen, bir çok teknolojik alete özellikle iPad kullanımına hakim durumda. Böyle bir süreç yaşarken eğitimi de hakim oldukları ve severek kullandıkları iPad ile vermenin çok verimli olacağını düşündük. Kendilerine eğlendikleri bir platform üzerinden ders verildiğinde, çocuklarımızın hem dersi takip etmeleri hem de derse katılımları artacaktır. Bu yeni eğitim yaklaşımımız ile çok güzel sonuçlar alacağımızı düşünüyoruz. Yaş grubu olarak dikkatlerinin dağılmasına en müsait öğrencilerimiz Okul Öncesi bölümünde. iPad’li eğitim ile bu pürüzü de ortadan kaldıracağımızı düşünüyoruz” dedi. Öğrencilerin durumlarının teknolojik altyapılı bir sistemde daha kolay ölçümlenebildiğine de dikkat çeken Rıza, “bu teknoloji destekli eğitim yöntemi sayesinde öğrencilerimizin durumları ile ilgili daha somut verilerimiz oluyor. Velilerimizin ve bizlerin öğrencinin durumunu takip edebilmemiz daha kolay oluyor. Bunun öğrenci-öğretmen ve veli-öğretmen ilişkilerine de pozitif katkı sağlayacağını düşünüyoruz” dedi.